Startup Story: Bahrom Roʻzmatov va uning jamoasi Digital SAAS ni qanday ishga tushirishgan

IT Park Startup Story rukni ostida muvaffaqiyatga erishgan startaplar haqida hikoya qilishda davom etmoqda. Bugungi sonimizda sizni Digital SAAS loyihasi bilan tanishtirmoqchimiz.

Loyiha haqida

Bahrom Roʻzmatov marketing sohasida uch yildan beri ishlab kelmoqda va 21 yoshidayoq marketing boʻlimi boshligʻi lavozimini egallagan. Bahromning eʼtirof etishicha, startap yaratish gʻoyasi yoʻnalishning asosiy muammolarini hal etish maqsadida paydo boʻlgan.

“Marketing sohasida ishlayotganimda men ham xuddi shunday muammolarga duch keldim. Men ular odamlarga qanday taʼsir qilishini va rivojlanishga toʻsqinlik qilishini payqadim. Shunday qilib, marketing boʻlimi ishini optimallashtirish uchun yagona platforma – Digital SAAS yaratish gʻoyasi paydo boʻldi.”

Hozir loyiha jamoasida 8 kishi bor: 3 ta frontend dasturchi, 3 ta backend dasturchi, UX/UI dizayneri va Bahromning oʻzi – marketolog, loyiha menejeri.

Loyihaning afzalliklari haqida

Bahromning soʻzlariga koʻra, Digital SAAS kompaniyasining maqsadi raqamli marketing ishini tizimlashtirishdir.

Qahramon taʼkidlaganidek, startap B2B segmentida ishlaydi va turli korxonalarga marketing jarayonlarini nazorat qilish va tahlil qilishda yordam beradi.

“Bizning loyihamiz kompaniya ishini osonlashtiradi. Biz yaratgan platforma tufayli siz marketing boʻlimi xodimlarini nazorat qilishingiz mumkin, masalan, topshiriqlar va hisobotlarning bajarilishini nazorat qilish, reklama kampaniyasi natijalarini hisoblash, ijtimoiy media tahlillari va savdo voronkasi va CJM qurish. Bu juda qulay, chunki marketologlar endi vaqtni behuda sarflamaydilar”.

Qanday qilib startapni rivojlantirishni rejalashtiryapsiz?

Bahromning eʼtirof etishicha, loyiha hali toʻliq ishlab chiqarilmagan, hozirda loyihaning asosiy qismlari ustida ish olib borilmoqda.

“Mahsulotimiz tez orada tayyor boʻladi, shundan soʻng Oʻzbekiston va MDH mamlakatlari bozorlarida sinovdan oʻtkazamiz. Biz turli biznes modellari va savdo hunilarini sinab koʻramiz va parallel ravishda platformani takomillashtirish va yangi xususiyatlarni qoʻshish ustida ishlaymiz.”

Startapga koʻra, u oʻz loyihasi uchun mablagʻ olmagan.

“Men oʻzim startapga sarmoya kiritganman va hozircha biz investitsiyalarni faol qidirmayapmiz. Ammo takliflar tushsa, hamkorlikka doim tayyormiz”.

Startap ustida ishlashda eng qiyin narsa nima edi?

Bahromning eslashicha, u uchun eng qiyin narsa platformani bozorga chiqarish boʻlgan va shunday boʻlib qoladi.

“Ehtimol, men uchun bu startap ustida ishlash jarayonidagi eng qiyin bosqich boʻlib qoladi, chunki platforma koʻplab funktsional komponentlarga ega va oʻrta va yirik biznes uchun ishlab chiqilgan. Ammo men va jamoamiz doimo “Bozor doim yutadi!” shioriga amal qilamiz. Yangi boshlanuvchilar uchun shuni yodda tutmoqchimanki, sizning mahsulotingiz qanday boʻlishidan qatʼi nazar, bozor oxir-oqibat uning qiymatini belgilaydi. Katta narsani yaratishdan oldin, kichikdan boshlash va uni uzoqroq vaqt davomida sinab koʻrish yaxshiroqdir."

P.S. Digital SAAS GOOGLE ning Qozog'istondagi eng nufuzli akseleratsiyasi bo'lgan ASTANA HUB ning ikkinchi bosqichiga o'tti.

2022-08-05