7–9-iyul kunlari boʻlib oʻtgan Digital Leadership Forumida butun dunyodan xalqaro ekspertlar, BPO va autsorsing kompaniyalari vakillari ishtirok etdilar. IT Park jamoasi tomonidan “CX Innovation Institute” innovatsiyalar boʻyicha direktori Saymon Kriss bilan oʻtkazilgan uchrashuv ham esda qolarli boʻldi.
Saymon Kriss – 10 yillik tajribaga ega boʻlgan CX (customer experience) boʻyicha tajribali mutaxassis. U Melburn (Avstraliya)da joylashgan BPO va call-markazlarga ixtisoslashgan. Kriss bir nechta markazlarni boshqargan hamda mijozlarga xizmat koʻrsatish va biznes jarayonlari autsorsingiga (BPO) qaratilgan konsalting biznesini yuritadi.
Suhbat davomida u bilan IT-bozorining biznes jarayonlari autsorsingi kabi segmentlari muhokama qilindi. Uning soʻzlariga koʻra, BPO kompaniyalarini Oʻzbekistonga jalb qilish uchun quyidagilar zarur:
Shuningdek, agar biz Avstraliyadan O‘zbekistonga autsorsing kompaniyalarini jalb qilmoqchi bo‘lsak, Avstraliyaning “Auscontact Association” call-markazlari assotsiatsiyasiga a’zo bo‘lishimiz kerak.
Shu bilan birga, u O‘zbekiston Markaziy Osiyoda yangi autsorsing markaziga aylanishga tayyorligiga ishonch bildirdi.
Saymon Kriss O‘zbekiston keyingi bir necha yil ichida BPO va autsorsing kompaniyalarini jalb qilish uchun nima qilishi kerakligi haqida o‘z tavsiyalari bilan boʻlishdi:
“O‘zbekistonning autsorsing joylashuvi sifatidagi imkoniyatlari va xavflari bir-biriga bogʻliq deb hisoblayman. Unda juda yangi IT Park va rivojlanayotgan mamlakat boʻlish imkoniyati mavjud. Biroq, kompaniyalar u yerga 10 yoki 20 yil davomida kelgan va u yerda boʻlgan boshqa autsorsing joylari bilan solishtirganda, bu ham xavf tugʻdiradi. O‘zbekistonda esa bu yo‘q. Bu ham bir imkoniyat, chunki O‘zbekiston eski autsorsing g‘oyalari yoki ofshor g‘oyalari bilan shug‘ullanish haqida qayg‘urishi shart emas. Ular haqiqatan ham xorijda va autsorsing qilinayotgan yangi sohalarda katta yutuqlarga erishishlari mumkin. O‘zbekiston tarixida ajoyib olimlar, matematiklar, buyuk insonlar juda koʻp. Agar ular xuddi shunday yorqinlikni IT-offshoring maydoniga olib kirishsa, ular eʼtiborga olinadigan kuchga aylanadi”, — dedi Kriss.
Maʼlumot uchun: “CX Innovation Institute” mijozlar tajribasi sanoati uchun ilgʻor gʻoyalar va innovatsiyalarga ixtisoslashgan.
BPO va IT-autsorsing kompaniyalari uchun mijozlarga xizmat koʻrsatish sifatini yaxshilashda turli strategiyalarni taklif qiladi.
Ular orasida strategik konsalting xizmatlari va kompaniyalarga BPOʼni kengaytirishga yordam beradigan menejment boʻyicha seminarlar mavjud. Xizmatlar mijozlarning maqsadlariga erishish, ularning maʼlumotlaridan foydalanish va eng yangi texnologiyalarni call-markazlarga integratsiyalashga qaratilgan.
2023-07-20