“Menda katta taassurot qoldirgan jihat – raqamlashtirish va avtomatlashtirish jarayoni”– Aleksandr Tarabanovskiy O‘zbekiston haqida

Bir yil avval O‘zbekistonda TashRush relokatsiya dasturi ishga tushirilgan bo‘lib, buning natijasida Rossiya, Belarus va boshqa mamlakatlardan 3000 dan ortiq IT-mutaxassislar mamlakatimizga kochib keldi. Ko‘pgina mutaxassislar esa relokatsiya dasturiga murojaat qilmasdan, mustaqil ravishda kelishdi. Ana shunday mutaxassislardan biri moskvalik Aleksandr Tarabanovskiydir.

Aleksandr tadbirkor, marketolog va IT marketing bo‘yicha maslahatchi. Marketing sohasida 15 yilga yaqin, dasturlash sohasida 3 yil, tadbirkorlik sohasida esa 7 yildan beri faoliyat yuritib keladi.

Aleksandr 7 yildan buyon MedUp kompaniyasining boshqaruvchi hamkori sifatida ishlaydi. Uning vazifalariga strategik loyihalarni rejalashtirish (menejment va dasturlarni boshqarish), mahsulotlarni shakllantirish va ularni bozorga tadbiq etish kiradi.

Kompaniya uchta asosiy yo‘nalishda ishlaydi. Birinchisi, onkologik kasalliklarning kompleks diagnostikasi (pozitron emissiya tomografiyasi) uchun bemorlarni ro‘yxatga olish bo‘yicha konsyerj xizmati. Bu juda cheklangan markazlar doirasida olib boriladigan murakkab va qimmat tadqiqotlar. Kompaniya ushbu xizmat bo‘yicha bemorlarga to‘liq ma’lumot va konsalting yordamini yaratish, qayta ishlash, taqdim etish, klinika, tadqiqot turini, dori-darmonlarni tanlashga yordam beradi va shifokorlardan zarur hujjatlar, yo‘llanmalar va boshqalarni olishda ko‘mak beradi. Ya’ni, bemor bilan ishlash tahlil davomida natijalar olingunga qadar amalga oshiriladi. 

Loyiha bir qadar ijtimoiy desa ham bo‘ladi. Shu bois kompaniya bemorlar bilan ham pullik, ham bepul, ya’ni majburiy tibbiy sug‘urta asosida ishlaydi. Endi ular sohani kengaytirib, saraton kasalligini davolashning yangi yuqori texnologiyali usullarini taklif qilmoqdalar, masalan, maqsadli radiatsiya terapiyasi va boshqalar.

Birinchi yo‘nalish asosida yana biri paydo bo‘ldi - bemorlarni klinikalar o‘rtasida yo‘naltirish maqsadida shaxsiy kabinet uchun IT-yechimni ishlab chiqish.

Tibbiyotda, deydi Aleksandr, bunday muammo bor – ba’zi klinikalar bemorlarga to‘liq xizmatlarni taqdim eta olmaydi va shunga mos ravishda bemorlarni boshqa klinikalarga yuboradi. Kompaniya klinikalarda qo‘llaniladigan axborot tizimlari bilan integratsiyalashgan yechimni ishlab chiqmoqda. Bu ushbu tizimda ishtirok etuvchi hamkor klinikalarga zarur bo‘lgan hamma narsani hisobga olgan holda bemorlarni o‘zaro yo‘naltirish imkonini beradi. Ya’ni, bemorlarni klinikalar o‘rtasida yo‘naltirishning qulay usuli.  

Kompaniya ishlayotgan uchinchi yo‘nalish - marketing.

“Bizning kichik butik agentligimiz bor. Bu klinikalar va tibbiyot markazlarini targ‘ib qilish, bemorlarni terapevt bilan oddiy maslahatlashuvlardan tortib, murakkab jarrohlik amaliyotlarigacha bo‘lgan turli xil xizmatlarga jalb qilishdir.”

Ushbu yo‘nalishda, deydi u, kompaniya klinika ichida bemorlarga xizmat ko‘rsatish va ishlashni tashkil qilishda ham yordam berishi mumkin. Bularning barchasi klinikada xizmatlarni qurish - qabul qilish, maslahatlar va xizmat ko‘rsatish sifati, bemorning klinikada o‘zini qanchalik qulay his qilishi haqida. Kompaniya tibbiy masalalar bilan shug‘ullanmaydi, uning vazifasi faqat xizmat ko‘rsatish bilan cheklanadi. Ya’ni, ular klinikalarga bemorlar bilan ishlashning zamonaviy yondashuvlari va usullarini joriy etishga yordam beradi.

MedUp kompaniyasi boshqa barcha sohalar uchun birlashtiruvchi bo‘g‘in vazifasini bajaradi.

“Biz yagona brend ostida ishlaymiz, biroq yaqin kelajakda IT yechimlari (shaxsiy kabinet) alohida brend ostida o‘tadi. Mening tajribam, bu kompaniyadagi yo‘lim 12 yil. Biz ishimizni bitta yirik mijoz uchun marketingni rivojlantirishdan boshladik. Va faqat kontekstli reklama. Keyin bizga butun marketing qismini, shu jumladan ichki jarayonlarni to‘liq boshqarish ishonib topshirildi. Keyin ushbu klinika uchun xizmat ko‘rsatishni ishlab chiqdik - xizmat ko'rsatish va maslahat xizmatlari, u Rossiyadagi eng yirik klinikalardan biri edi. Shunday qilib, aslida tibbiyot bo‘yicha marketing agentligi paydo bo‘ldi, undan bemorlarni ro‘yxatga olish xizmatlari, keyin esa IT-yechimlar paydo bo‘ldi. Natijalar haqida gapiradigan bo‘lsak, hamkorligimiz tufayli 3,5 yil ichida pullik xizmatlar aylanmasi 3 barobar oshdi”.  

Hozir kompaniya tibbiy turizmni rivojlantirish ustida ishlamoqda. Ushbu g‘oya O‘zbekistonga ko‘chib kelinganidan keyin sodir bo‘ldi.

“Mamlakat va bozor juda o‘xshash va bizga mos keladi. Bu yerda PET / KT diagnostikasini amalga oshiradigan faqat bitta markaz mavjud. Ayni paytda biz yuqori texnologiyali usullar bilan onkologik kasalliklar tashxisi va hatto davolash doirasida tibbiy turizm kabi yo‘nalishni yo‘lga qo‘ymoqdamiz. Biz shu yo‘nalishda rivojlanib, O‘zbekiston bilan hamkorlik qilmoqchimiz”.

O‘zbekistonga ko‘chib o‘tish haqida

Ko‘chib o‘tish g‘oyasi, deydi ruknimiz mehmoni, uzoq vaqtdan beri paydo bo‘lgan. Biroq, Aleksandrni o‘z musiqiy guruhi chiqishi kerak bo‘lgan rejalashtirilgan konsert ushlab turgan.

“Men musiqa bilan shug‘ullanaman, baraban chalaman. Biz Moskvada raqamli bozor uchun katta tadbirda chiqishimiz kerak edi. Konsertga olti oydan ortiq tayyorgarlik ko‘rdik. Yaqin vaqtgacha tadbirning holati aniq emas edi. Ammo konsert bo‘lmasligi ma’lum bo‘lgach, ko‘chib o‘tishga qaror qildim.

Muloqot qulayligi, til to‘sig‘ining yo‘qligi, Rossiyaga yaqinligi nuqtayi nazaridan O‘zbekistonni manzil sifatida ko‘rib chiqdim. Lekin qaror chiptalar narxidan kelib chiqqan holda qabul qilingan. Kun bo‘yi biz uchish ketish mumkin bo‘lgan barcha variantlarni ko‘rib chiqdik. Tojikistonga arzon chiptalar topdik, u yerdan O‘zbekistonga borish oson edi, mamlakatda esa do‘stlarimdan birining tanishlari bor edi. Shu tariqa ko‘chib keldim."

Lekin Aleksandr bundan oldin ham O‘zbekistonda bo‘lgan. Hatto uzoq vaqt yashagan ham.

“Mening bobom va buvim, ota-onam Navoiydan. Bolaligim yoz kunlari O‘zbekistonda o‘tdi. To‘g‘ri, men Toshkentga hech qachon kelmaganman. Umuman olganda, O'zbekiston hatto Turkiya, Chernogoriya yoki Shri-Lankaga ko‘chib o‘tish uchun tranzit punkt sifatida ham ko‘rib chiqildi. Ammo bu yerga kelganimizdan so‘ng, shahar hayratga soldi.”

Aleksandr sentyabr oyidan beri Toshkentda. U IT Parkga yordam so‘rab murojaat qilmadi. U relokatsiya bo‘yicha bir nechta ochiq ma’ruzalarda qatnashdi, u yerda IT Park vakillari so‘zga chiqib, dastur, O‘zbekistonda yashashning afzalliklari haqida so‘zlab berishdi, lekin hikoyamiz qahramoni hamma narsani o‘zi qilishni afzal ko‘rdi. Uning qayd etishicha, ko‘chishda hech qanday muammo bo‘lmadi. Endi Aleksandr IT Park bilan hamkorlik qilish imkoniyatlarini ko‘rib chiqib yaqin kelajakda tashkilot bilan yaqindan tanishishni rejalashtirmoqda.

Ro‘yxatdan o‘tish masalalariga kelsak, hamma narsa muammosiz va tez kechdi.

“Menda katta taassurot qoldirgan jihat bu raqamlashtirish va avtomatlashtirish. Kopgina xizmatlar onlayn mavjud. Muassasalarda hamma tushuntirishga, tushunishga, yordam berishga, savollarga javob berishga tayyor. Shu bois qog‘ozbozlik bilan bog‘liq muammolar yo‘qligini aytgan bo‘lardim. Oldinda bizni kompaniyaning ochilishi, soliq va yanada murakkab narsalar kutmoqda. Ammo umid qilamanki, hammasi keyinchalik ham muvaffaqiyatli kechadi”.

O‘zbekistonning IT sohasi haqida

O‘‘zbekiston IT bozori, – deydi suhbat qahramoni, jadal rivojlanmoqda. Uning fikricha, bozor o‘sib bormoqda, davlat bunda faol ishtirok etib, raqamlashtirish davlat organlari faoliyatiga kirib bormoqda.

“Men Telegramning hayratlanarli rivojlanishini va undan ichki, jamoatchilik va biznes tomonidan qo‘llanilishini ko‘rmoqdaman. Afsuski, O‘zbekistonga ko‘chib kelganimdan so‘ng, shu yerda pnevmoniyaga chalinib, mahalliy kasalxonalarga murojaat qilishimga to‘g‘ri keldi. Menda klinikalarning raqamlashtirish va avtomatlashtirish borasidagi ishi barchasidan katta taassurot qoldirdi, barcha aloqa Telegram orqali qurilgan. Ya’ni, qabulga yozilish vaqti, uchrashuvlar, dori-darmonlar va tahlillar ro‘yxati, ko‘rigidan o‘tish kerak bo‘lgan shifokorlar ro‘yxati - bularning barchasi Telegram botida mavjud, eslatmalar kelib turadi. Bu juda qulay. Moskvada men buni ko‘rmaganman. Misol uchun, shifokorning menga qo‘lda yozib bergan tushunarsiz xatini anglamasam-da, tashvishlanmadim, chunki barcha ma’lumotlar darhol Telegram-bot orqali yuboriladi.

IT-yechimdagi salbiy tajribadan, Aleksandr Yandex.Maps-ni qayd etadi.

“Men Xaritalardan kerakli oddiy savollarga javob topa olmayapman. Masalan, qandaydir muassasaning ish tartibi haqida. Hatto muassasalarga borib, Xaritalarga yuqori sifatli va ishonchli ma’lumotlarni qo'shish kabi tashabbusni amalga oshirish haqida ham o‘yladim. Bu biznes uchun yetarli emasligini tushundim. Ehtimol, aholining bunga talabi yo‘q, ya'ni iste'mol va aloqa modeli biroz boshqacha. Ya'ni, menga bu yerda odamlar bir-biridan so'rashni, muloqot qilishni afzal ko'rgandek tuyuldi. Ularning Moskvadagidek ehtiyoji yo‘q, u yerda har kvadrat metrga million muassasa to‘g‘ri keladi va Yandex.Xaritalarsiz biznes omon qolmaydi, chunki uni payqashning iloji yo‘q”.

Mutaxassis Payme ishidan juda mamnun. Unga foydalanuvchi sifatida ushbu ilovadan foydalanish juda qulay.

“Ushbu ilovani hamma joyda qo‘llay olish imkoniyati juda qulay. Masalan,  hamyonimni unutishim mumkin, muassasadan Payme bor yoki yo'qligini so'rab, muammosiz to‘lash immkoni mavjud. Ilovaning o'zida ko'plab xizmatlar mavjud, jumladan, Rossiyada banklar darajasida bloklangan QR-kod orqali to'lov. Qolaversa, “Uzum” platformasi marketplace sifatida menga juda qiziq.”

IT-yechimlarda yetishmayotgan narsa bu xizmatlar bo'yicha Internet sohasi. Misol uchun, mutlaqo hamma narsani hal qilish mumkin bo‘lgan OLX platformasi (men u yerda mebel va jihozlar sotib oldim, farroshlarni yolladim va hamshiralarga murojaat qildim) har doim ham yaxshi ishlamaydi. Mobil ilova va oddiy interfeysning yo‘qligi esa vaziyatni yanada qiyinlashtiradi”.

Yana bir qiyinchilik, deya davom etadi Aleksandr, bu­– SIP-kanallarning bloklangani.

“Hali mahalliy provayderlar bilan ishlashga ulgurmadim, biroq VPNsiz Moskva telefoniyasini o‘rnatolmadim. Bu menga katta muammo tug'dirdi. Endi qo'ng'iroqlardan deyarli butunlay voz kechdim va Telegram chatlariga o'tdim. Aytgancha, Telegram haqida: Bildirishnomalarning kechikishi kabi muammoga ham duch keldim. Ular juda ko'p odamlarga katta kechikish bilan kelishadi. Ko'pincha bu, ayniqsa, shoshilinch qo'ng'iroqni kutayotganda muammolarni keltirib chiqaradi. Va bu nima bilan bog'liqligi aniq emas, na VPN, na boshqa hech narsa yordam bermaydi. Ko'rinishidan, tarmoqlarni qurish yoki trafikni filtrlashning o'ziga xos xususiyatlari ta'sir qiladi.”

Xususiy klinikalar, banklar va boshqa sohalarni raqamlashtirish ham munosib darajada. Aleksandr ko'plab mamlakatlarga sayohat qilgan, demak, solishtirishga sabablar talaygina.

“Barcha maishiy xizmatlar, taksi buyurtmalari, oziq-ovqat buyurtmalari va boshqalar. — hammasi qoniqarli darajada. Umuman olganda, O‘zbekiston ITni rivojlantirish yo‘lini to‘g‘ri tanlagan. IT Parkning mavjudligi, u taqdim etayotgan imtiyozlar, imkoniyatlar, aloqalarning o‘zi ham mamlakat to‘g‘ri yo‘lda ekanidan dalolat beradi. Ishonchim komilki, agar hozir IT Park bilan hamkorlikni yo'lga qo'ymoqchi bo'lsam, ular menga tezda javob berishadi va yordam berishadi. Misol uchun, Rossiyada men kichik biznesni qo'llab-quvvatlaydigan biron bir organdan qanday javob olishim mumkinligini bilmayman. Chunki ularga murojaatlar shunchalik ko'pki, ular orasidan o'tib ketishi dargumon.”

Tajribangiz haqida gapirib bersangiz.

O‘zbekiston mehmonimizda o‘chmas taassurot qoldirdi.

“O‘zbekistondan ancha oldin Kaliningradga sayohat qilganman. Kaliningrad kichik Yevropa degan fikr bor. Men u yerga bu Yevropa shahri, degan umidda bordim, lekin shahar Rossiyaning boshqa shahrlaridan farq qilmas edi. Biror narsa kutganingizdek bo‘lib chiqmasa, umidsizlik paydo bo'ladi. O‘shandan beri shahar va mamlakatlardan nimadir kutishni to‘xtatdim, shu tushuncha bilan O‘zbekistonga yo‘l oldim. Reallik esa menda ijobiy taassurot qoldirdi. Menga Toshkentdagi hayot juda yoqadi, bu yerda hech qanday muammo, maishiy yoki huquqiy masalalar, o‘yin-kulgi va muloqot nuqtayi nazaridan noqulaylikni ko‘rmayapman”.

Aleksandr internet sifatidan mamnun. U bu shahar hududiga bog'liqligini istisno qilmaydi, chunki ba'zi tanishlar tarmoq tezligidan shikoyat qilishgan, ammo u hech qanday muammoga duch kelmadi. Qahramonimiz ham Toshkentdagi yo‘llardan, tirbandlikdan ko‘ngli to‘q, bankomatlardan esa pul yechib olib ko‘rmagan.

“Tan olaman, avvaliga valyuta kursi meni xavotirga soldi, chunki u hamma joyda har xil edi. Bu farq ko'plab savollar tug'diradi. Naqd pulga kelsak, Moskvada men undan deyarli foydalanmadim, lekin bu yerda majbur bo'ldim. Endi men karta va ilovalardan tez-tez foydalanaman, bu yordam beradi”.

Toshkentdagi hayotining birinchi oyi qahramonimiz uchun hayajonli sarguzashtga aylandi. Uning so'zlariga ko'ra, bu safar ko'chib o'tish o'ziga xos ijobiy tajriba bo‘ldi ko'plab yangi tanishlar orttirdi, ulardan jamoa shakllandi va bu hatto ma'ruzachilarning taklifi bilan bir nechta tadbirlarni tashkil etishga imkon berdi.

“Bu hayotdagi shunday faol lahzaki, hamfikrlar topish, o'zaro aloqa o'rnatish naqadar muhim ekanligini tushunasiz. Shuning uchun, men qilgan birinchi narsa, odamlar bilan tanishishga harakat qildim.  Ushbu yo'lda yordam berishga tayyor bo'lgan insonlarni uchratish baxtdir. Umuman olganda, u dunyoqarash va idrokni o'zgartiradi.

Ayniqsa, relokantlar uchun barcha tadbirlar tashkil etilishini alohida ta'kidlashni istardim. Bu juda ko'p odamlarni birlashtirgan notijoriy loyiha. Uchrashuvlar va tadbirlardan tashqari chatlar tashkil etildi, u yerda har kim o‘z savolini berishi va muhim narsani topishi mumkin”.

Bozorlarga kelsak, Aleksandr ular haqidagi taassurotlarini qisqacha qiziqarli tajriba deya ta’riflaydi.

“Aslida men u yerda faqat bir necha marta ekskursiyada bo'lganman. Men o'zim kamdan-kam ovqat pishiraman, shuning uchun bozorda oziq-ovqat sotib olishning hojati yo'q. Ammo madaniy hodisa sifatida bu qiziqarli edi, shuning uchun biz bir nechta bozorlarni ko'rib chiqdik. Bu qiziqarli tajriba bo'ldi. Aytgancha, narxlar ajablanarli darajada arzon. Ammo shaxsan do'kon ishqiboziman, shuning uchun bozorlarga faqat sayyoh sifatida bordim."

Aleksandr nafaqat bozorda, balki O‘zbekistonning ayrim shaharlarida ham sayyoh bo‘lish imkoniga ega bo‘ldi.

“Samarqandga bordim. Samarqand naqadar go'zal. Registon va boshqa barcha tarixiy maskanlar o'ziga xos san'at, uni ko'rib zavq olasiz. Shahar urbanizmiga zamonaviy, lekin ayni paytda chiroyli binolar qurilgani menga yoqadi. Umuman olganda, shaharning estetikasi va ritmi maftunkor.

Agar Toshkent haqida gapiradigan bo'lsak, menga Teleminora va Tashkent City yoqdi. Tashkent Cityga birinchi bor borganimizda, biz u yerda haqiqatan ham ko‘zlarimiz katta bo‘lib yurganmiz. Ajoyib joy. Men zamonaviy joylarni juda yaxshi ko'raman. Va bitta fikr, “biz shu yerda yashashni xohlaymiz” degan fikr paydo bo'ldi. Bir nechta oila edik, katta kvartirani ijaraga oldik. Ertalab bog‘ga chiqish, u yerda yugurish, sayr qilish, kechqurunlari favvoralarni aylanish o‘zgacha zavq bag‘ishlaydi”.

Aleksandr toqqa chiqishni, eng avvalo Amirsoyga yetib olishni rejalashtirgan, hozircha esa – O‘zbekistondagi hayotdan zavq olish niyatida.

“O‘zbekistondan tungi hayot bilan tezda tanishdim, chunki Toshkentga kelganimda taxminan bir vaqtning o‘zida underground bazmlardan bir necha tashkilotchilar, di-jeylar kelishdi, tungi hayot menda ajoyib taassurot qoldirdi. Bu yerda, fikrimcha, underground faol rivojlanmoqda. Qizig'i shundaki, ko'p odamlar bir-birlarini bilishadi, odamlar bilan tanishish juda oson. Moskvada hammasi biroz boshqacha, shuning uchun bu tafovut ko'zga tashlanadi.”

Salbiy tomondan, rukn mehmoni unga hech kim qish bunchalik qattiq keladi deb aytmagani.

“Umuman olganda, noqulayliklarga duch kelmadim, xayriyatki, men yashayotgan majmuada elektr, suv, issiqlik taʼminoti oʻchirilmagan.

Odamlar, ochiqko‘ngillik, iliqlik, muloqot, qiziqish - men bularni Rossiyadan kuchli farq qiladigan madaniy kod darajasida qayd etgan bo'lardim. Bu yerda qanday qilib biznes yuritish hozircha aniq emas, ya’ni ijobiy ham salbiy tomonlarni ko‘ryapman, lekin yaqin kelajakda O‘zbekiston bozorini o‘rganishni rejalashtiryapman”.

Aleksandrning ta'kidlashicha, dastlab hamma narsa biroz arzonroq edi.

“Moskva narxlari bilan solishtirganda, bu yer ancha arzon. Avvaliga bu juda qulay edi, biz o'zimizni hech narsada cheklamadik, restoranlardagi narxlarga deyarli qaramadik. Endi mablag'ni sarflashda kamchiqimroq bo‘lishga harakat qilyapmiz. Relokantlar uchun o‘tkazilgan tadbirlardan birida O‘zbekistondagi yirik raqamli agentlik rahbari O‘zbekistondagi hayot haqida gapirdi. Keyin u Toshkentda yashash Moskvadagidan u qadar ham arzon emasligini aytgan edi. O'shanda men uning fikriga ishonmaganman. Ammo 4-6 oydan keyin haqiqatda ham shunday ekanligiga ishonch hosil qildim. Lekin o‘ylaymanki, hammasi vaqtinchalik”.

Mamlakat aholisi haqida qanday fikrdasiz?

Mamlakat aholisi haqida hikoyamiz qahramonining fikri faqatgina ijobiy.

“Menda ingliz tilida so‘zlashuvchi mamlakatlarda muloqot qilish uchun ingliz tili yomon, O‘zbekistonda esa til bilan bog‘liq muammolar yo‘q, ko‘pchilik rus tilini biladi. Buning yordamida odamlarni ko'proq bilish, ularning fikrlashlari, qanday muloqot qilishlarini tushunish mumkin edi. O‘zbeklar juda ochiq, samimiy. Bunday iliqlik aholining barchasida seziladi. Moskva bilan solishtirganda, bu yerda odamiylik, muloqot tushunchasi ancha yuqori. Xalq juda samimiy va ochiqko‘ngil”.

Aleksandr oʻzbek tilida bir nechta iboralarni oʻrganishga muvaffaq boʻldi, biroq mutaxassis taʼkidlaganidek, hozir ingliz tili ustuvor.

"Men ingliz tiliga e'tibor qaratmoqchiman. Qarasam, bu yerda ko‘plab o‘quv markazlari, har bir ko'chada til markazlari borligini kuzatsa bo‘ladi. Bu menda ham taassurot qoldirdi”.

O‘zbek oshxonasi haqida qahramonimiz to‘lib-toshib gapirdi.

“O‘zbek oshxonasi haqida afsonalar yozish mumkin! Bu aql bovar qilmaydigan narsa. Qarindoshlarim bir paytlar O‘zbekistonda yashagan bo‘lsalar ham, men o‘zim ham bolaligimda O‘zbekistonda yetarlicha vaqt o‘tkazgan bo‘lsam ham, taomlar menga umuman tanish, ammo bu yerda hamma narsa boshqacha, mazaliroq pishiriladi. Kabobni esa alohida ta'kidlamoqchiman. Men nima qo'shilganini bilmayman-u, kabobda Rossiyada tayyorlanadigan kaboblardan farqli ravishda o'ziga xos xushbo'y hid va ta'm mavjud. Men bu kabobni har kuni piyoz bilan yeyishga tayyorman. Umuman olganda, taomlar juda mazali, hali biror bemaza ovqatga duch kelganim yo'q. Menimcha, buning iloji ham yo'q."

Aleksandr bu yerda qancha vaqt qolishni rejalashtirayotgani hali noma'lum.

“Yoz meni biroz qo'rqitdi. 50 daraja issiq havoga chidash oson emas. Shunday ekan, hozircha men bardoshim yetgancha yozga qarayman. Lekin, umuman olganda, qish oxirigacha shu yerda yashardim, keyin ko'ramiz”.

U barcha do'stlariga O'zbekistonga kelishni tavsiya qiladi.

"Men allaqachon do'stlarim va tanishlarimni hech bo'lmaganda ta'tilga yoki kichik ta'tilga taklif qilyapman. Qarindoshlar kelib-ketishdi va tez orada biznes sherigim ham bir necha kunga keladi. Men har doim O‘zbekiston haqidagi taassurotlarimni hamma bilan baham ko‘raman va buni shunday ishtiyoqga to‘la ko‘zlar bilan qilamanki, hikoyam ko‘pchilikni qiziqtiradi. Ta'kidlashni istardimki, Toshkentda diqqatga sazovor joylar va tomosha maydonchalari yo'q. Menga katta bog‘lar, shinam kafelar, kelganlar uchun ikki kunlik sayohat uyushtirishim mumkin bo‘lgan qiziqarli noodatiy joylar bo‘lishini istardim”.

Mutaxassis, albatta, O'zbekistondan yoqimli xotiralar va bir nechta esdalik sovg'alarini olib ketmoqchi.

“Men kichik, ammo esda qolarli narsalarni saqlayman. Misol uchun, qandaydir qiziqarli tadbirga chipta, qiziqarli konferensiyadan tashrif qog'ozi. Ya'ni, men arzimas, lekin ma'lum bir joy, muayyan vaziyat bilan bog'liq bo'lgan narsalarni to'playman. Asosiysi, men mamlakat hayotidan olgan taassurotlarimni o'zim bilan olib ketaman.”

Aleksandr hamkorlikka tayyor va hozirda turli ixtisoslikdagi shifokorlarni, birinchi navbatda, stomatologlar, onkologlar va klinikalar rahbarlarini qidirmoqda.

“Menga tibbiy turizm uchun shifokorlar, ayniqsa, onkologlar kerak. Bu mutaxassislarning har biri uchun o'z takliflarim bor. Hamkorlik uchun Telegram manzilimga yozishingiz mumkin.”

Agarda siz ham ruknimiz qahramoniga aylanishni istasangiz, s.mamedova@it-park.uz  elektron manzilida maktublaringizni kutib qolamiz.

2023-03-28