O‘zbekistonda xorijiy IT-mutaxassislarni jalb qilish bo‘yicha yangi chora-tadbirlar boshlandi

21-noyabrdan raqamli sohani rivojlantirish, xorijiy IT-kadrlar va investorlar uchun mamlakatning jozibadorligini oshirishga qaratilgan qaror kuchga kirdi.

Hujjatga ko‘ra, endilikda maxsus kirish vizasini PhD yoki DSc darajasiga ega olimlar, shuningdek, xalqaro startap loyihalar tashabbuskorlari va IT-mutaxassislar ham olishlari mumkin. Ushbu toifadagi vizalar kompaniya direktorlari va ularning o‘rinbosarlari — IT Park Uzbekistan rezidentlari uchun ham mavjud. Viza ko‘p martalik bo‘lib, ishlash va raqamli loyihalarda ishtirok etish uchun mamlakatga erkin kirishni ta’minlaydi.

Shu bilan birga, davlat malakali IT-kadrlarni tayyorlash uchun maqsadli moliyalashtirish mexanizmini ishga tushirmoqda. Ixtisoslashtirilgan xalqaro o‘quv markazlarida o‘qish uchun imtiyozli kreditlar ajratish rejalashtirilmoqda.

Hujjatda qo‘shimcha ravishda quyidagilar nazarda tutilgan:

  • IT-xizmatlar eksporti hajmini ikki yil davomida kamida 30 foizga oshirish sharti bilan — IT Park Uzbekistan rezidenti maqomiga ega bo‘lgan axborot texnologiyalari va dasturiy ta’minot sohasidagi eksport qiluvchi kompaniyalarga maqsadli kreditlar ajratish;
  • xalqaro darajadagi malakali kadrlar va chet tili o‘qituvchilarini tayyorlash bo‘yicha xorijiy o‘quv markazlarida o‘qish istagini bildirgan mutaxassislarga maqsadli kreditlar ajratish.

Ko‘rilgan chora-tadbirlar IT Park Uzbekistan’ning xalqaro mutaxassislar va kompaniyalar bilan ishlash imkoniyatlarini kuchaytiradi. Xorijiy ekspertlar va olimlar uchun soddalashtirilgan kirish global vakolatlardan foydalanish imkonini beradi, qo‘shma loyihalarni ishga tushirishni tezlashtiradi va mahalliy IT-ekotizimning sifatini oshirishga yordam beradi.

Kadrlar tayyorlashning yangi mexanizmlari malakali dasturchilar va muhandislarga bo‘lgan talabni tezda qondirish uchun sharoit yaratadi, shuningdek, IT Park rezidentlarining xalqaro bozorlardagi raqobatbardoshligini oshirish orqali ularning eksport salohiyatini kuchaytiradi.

2025-11-25