3D kontent yaratish bo‘yicha master-klass qanday o‘tdi?

23-aprel kuni IT-Park Toshkent filialida 8-11-sinf o‘quvchilari uchun 3D-kontent yaratish bo‘yicha mahurat darsi bo‘lib o‘tdi.

Tadbir spikeri “Cub of Skill” kompaniyasi asoschisi, o‘qituvchi, 3D-kontentni o‘qitish bo‘yicha uslubiy materiallar muallifi Aleksandr Muxitdinov bo‘ldi.

Mahorat darsi ishtirokchilari raqamli sanoatning yetakchi 3D-kasblari, shuningdek, o‘z g‘oyalarini hayotga tatbiq etish uchun nimani o‘rganishlari kerakligi haqida ma’lumot oldilar.

Shuningdek, spiker quyidagi savollarga ham javob berdi:

  • 3D nima va biz unga qanchalik tez duch kelamiz?
  • Nima uchun arxitektura vizualizatsiyasi va oʻyin sanoati eng istiqbolli hisoblanadi?
  • Ushbu yoʻnalishlarda oʻz isteʼdodingizni qanday qilib tezroq va yaxshiroq amalga oshirish mumkin?

Mashg'ulot yakunida talabalar o‘z taassurotlari bilan o‘rtoqlashdilar:

Sarvar Tohirov, 8-sinf o‘quvchisi:

“Bu ajoyib mahorat darsi bo'ldi. Men 3D-kontent va vizual effektlarni yaratish haqida ko'p narsalarni o'rgandim. Ayniqsa, amaliyotda ishlash va o‘z loyihalarimizni yaratish imkoniyatiga ega bo‘lganimizdan xursandman. Blender va Unreal Engine - bu juda kuchli va moslashuvchan dasturlar bo'lib, ular sizga yuqori aniqlik va tafsilotlar bilan 3D-kontent yaratishga imkon beradi. Shuningdek, vizual effektlarni yaratish uchun rang sxemalari va renderlash usullaridan qanday foydalanishni o'rgandim.

Men mahurat darsidan juda mamnunman. Ishonchim komilki, olingan bilim va ko'nikmalar foydali bo'ladi”.

Shahzoda Mansurova, 9-sinf o‘quvchisi:

“Men tushungan narsalardan biri shundaki, 3D-kontentni yaratish uchun nafaqat texnik bilim, balki ijodiy yondashuv ham bo‘lishi kerak. Men narsalarni chizish va yaratishni yaxshi ko‘raman, shuning uchun bu men uchun juda qiziqarli va ilhomlantiruvchi tajriba bo‘ldi.

Bundan tashqari, o‘qituvchi 3D-kontentning barcha asosiy tamoyillarini batafsil tushuntirib bera olganidan minnatdorman. Bu juda foydali bo‘ldi va menga jarayonni yaxshiroq tushunishga yordam berdi.

Umuman olganda, men ushbu seminardan mamnunman va bu boradagi ko‘nikmalarimni yanada rivojlantirish uchun 3D-kontent yaratish haqida ko‘proq ma’lumot olishni intiqlik bilan kutaman”.

Aleksandr Muxitdinov ham ishtirokchilar bilan ishlash taassurotlari bilan o‘rtoqlashar ekan, ularning zamonaviy texnologiyalar haqidagi bilimga cheksiz tashnaligini ta’kidladi:

“Mahorat darsi eng yuqori saviyada oʻtdi! Umid qilamanki, ishtirokchilar 3D-kontent yaratish sohasida o‘z sayohatlarini boshlash uchun yetarli bilim va ko‘nikmalarga ega bo‘ldilar, shuningdek, ushbu qiziqarli sohani yanada o‘rganish uchun ilhom va motivatsiya oldilar.

Har kim imkon qadar ko'proq ma'lumot olishi uchun men eng to'liq va batafsil javob berishga harakat qildim. Va men tinglovchilarning o'zida butun mamlakat uchun katta salohiyatni ko'rdim, chunki 3D xarajatlarni optimallashtirishda (arxitektura vizualizatsiyasi) va odamlarning dunyoqarashini shakllantiradigan ko'ngilochar industriyada (o'yinlar, kinoteatr) muhim ahamiyatga ega.

Mening orzuim O‘zbekistonda butun dunyo qiziqish uyg‘otadigan video o‘yinlar va CG filmlarni ommaviy ishlab chiqarishni yaratish edi. O'ylaymanki, bu orzuga jiddiy qaralsa, bunday yoshlar bilan amalga oshirish mumkin. Shuningdek, kelgusida yoshlarga bu borada yordam berish maqsadida shunday seminar-treninglarni ko‘proq o‘tkazaman, degan umiddaman”.

Quyidagi tadbirlarda ishtirok etish imkoniyatini boy bermaslik uchun bizni ijtimoiy tarmoqlarda kuzatib boring!

2023-04-25