Digital Leadership Forum: IT-xizmatlar autsorsingi orqali iqtisodiyotni rivojlantirish

7-iyul kuni Oʻzbekistonda 300 dan ortiq BPO va IT-kompaniyalari, chet ellik mehmonlar va dunyoning turli burchaklaridan kelgan ekspertlarni jamlagan birinchi “Digital Leadership Forum”i boʻlib oʻtdi.

Forum doirasida BPO va IT xizmatlari orqali strategik iqtisodiy rivojlanishga bagʻishlangan maxsus sessiya tashkil etildi. Unda Oʻzbekistonning IT-autsorsing uchun eng qulay yoʻnalish sifatidagi salohiyatini namoyish etishga qaratilgan IT-xizmatlari eksporti ortib borayotgani alohida taʼkidlandi.

Yillik daromadi 1,3 milliard dollarni tashkil qiluvchi "Raya CX" kompaniyasi vakillari bilan sessiya davomida uchrashuvlar oʻtkazildi. Bundan tashqari, 3000 dan ortiq mutaxassislarga ega “NearSol” BPO kompaniyasining  direktori Viktor Pereda bilan  ham uchrashuv boʻlib oʻtdi.

“RAYA Customer Experience” — biznes jarayonlari autsorsingi (BPO) va aloqa markazi autsorsingi (CCO) xizmatlarining global provayderi. Ular butun dunyo boʻylab kompaniyalarga mijozlar tajribasini boshqarish, ish joyini ijaraga olish, bek-ofis va raqamli xizmatlarni taklif qilishadi. Kompaniya oʻz xizmatlarini 15 xil tilda taqdim etadi va Yevropa, Yaqin Sharq va Afrikada kuchli ishtirokga ega. Kompaniya maqsadi -  mijozlarga yuqori sifatli xizmat koʻrsatish va ular bilan oʻzaro munosabatlarni yaxshilashga yordam berishdir.

Ushbu uchrashuvlar davomida asosiy eʼtibor “Raya CX” kompaniyasining Oʻzbekistonda vakolatxonasini tashkil etish imkoniyatlarini muhokama qilishga qaratildi. Ishtirokchilar IT-Park rezidenti maqomini olishda yordam olish imkoniyatlarini oʻrganib chiqdilar, shuningdek,  tomonlar zarur jihozlarga ofis xonalari bilan taʼminlash masalalarini muhokama qilishdi.

Bundan tashqari, uchrashuv davomida kompaniyani malakali kadrlar  bazasi bilan taʼminlash, ularni ishga yollash jarayonlarida yordam koʻrsatish, xususan, NearSol kompaniyasining Oʻzbekistondagi faoliyatini qoʻllab-quvvatlash haqida soʻz yuritildi.

“NearSol” -  2006-yilda tashkil etilgan xalqaro BPO kompaniyadir. Ularning xizmat koʻrsatish portfeli mijozlarga xizmat koʻrsatish, bek-ofis yordami, marketing va sotish kabi keng koʻlamli takliflarni oʻz ichiga oladi. Kompaniyaning yillik aylanmasi 950 million dollarni tashkil etadi, uning bosh qarorgohi Kaliforniyada joylashgan. Kompaniyada 3000 dan ortiq xodim ishlaydi.

Dunyo boʻylab taniqli mutaxassislar, jumladan Shon Makellin (IDA Irlandiyaning mintaqaviy direktori va Saviday hamkori), Saymon Kriss (CX Innovation Institute innovatsiyalar boʻyicha bosh direktori), Stiven Loynd (Trendzowl asoschisi) va Ahmad Aboulezz (Raya CX bosh direktori) ), BPO va IT autsorsingining kelajagi boʻyicha panel muhokamasida ishtirok etdi.

Muzokaralar davomida ushbu xalqaro mutaxassislar oʻzlarining qimmatli tajribalari va BPO xizmatlarini globallashuv jarayonlariga moslashtirish boʻyicha muvaffaqiyatli strategiyalari bilan oʻrtoqlashdilar. Ular mijozlar tajribasini yaxshilashda sunʼiy intellekt va mashinani oʻrganishning muhim rolini oʻrganishdi. Mutaxassislar IT-xizmatlar eksport hajmini oshirish boʻyicha tavsiyalar berib, xalqaro bozorlarda muvaffaqiyat qozonish uchun yuqori malakali jamoalarni tashkil etish boʻyicha fikrlari bilan oʻrtoqlashdilar.

Forum samarali ishbilarmonlik uchrashuvlariga turtki boʻldi va yakuniy nutqlar bilan yakunlandi, unda ishtirokchilar Oʻzbekiston Markaziy Osiyoda yangi autsorsing markazi sifatida paydo boʻlishga tayyor ekaniga ishonch bildirdilar.

Muzokaralardan soʻng ishtirokchilarga IT-autsorsingga ixtisoslashgan nufuzli IT Park rezident kompaniyalarida ekskursiyalar o‘tkazildi. Bu kompaniyalarga EPAM Systems, ZMT Integrity, Jetruck Logistics, STL Truckers, Revotech va Dyninno International kiradi.

2023-07-11