6-iyun kuni IT Park Toshkent filialida O‘zbekistonda o‘yin sanoatini rivojlantirishga bag‘ishlangan “O‘zbekistonda Gamedev’ning kelib chiqishi” nomli muhim seminar bo‘lib o‘tdi. Seminar mamlakatda o'yinlarning yaratilishi va rivojlanishi haqida batafsil ma'lumotga ega bo'lishni istagan ko'plab ishtirokchilarni jalb qildi.
Spiker – tajribali kompyuter o‘yinlarini ishlab chiquvchi, Cube of Skill asoschisi Aleksandr Muxitdinov.
Treningda O‘zbekistonda o‘yin sanoatini yaratish va rivojlantirish bilan bog‘liq muhim masalalar muhokama qilindi. Aleksandr Muxitdinov o‘z bilim va tajribasi bilan o‘rtoqlashar ekan, mamlakatda o‘yin sanoatini qanday yaratish va uni xalqaro bozorda muvaffaqiyatga olib chiqish yo‘llarini aytib berdi. U o‘z taqdimotida O‘zbekistonni musulmon davlatlari orasida o‘yin ishlab chiqarish bo‘yicha yetakchiga aylantirish muhimligini ta’kidladi. Shuningdek, u 3D video o‘yinlarni yaratishga qanday yordam berishi va nima uchun 3D ish uchun foydali vosita ekanligi haqida gapirib berdi.
Cube of Skill asoschisi mobil o‘yinlar haqida o‘z fikrlarini bildirib, agar ular to‘laqonli video o‘yinlar yaratmoqchi bo‘lsalar, o‘yin sanoati rivojlanishining asosiy yo‘nalishiga aylanmasligi kerakligini ta’kidladi.
“Hozirda O‘zbekistonda kompyuter o‘yinlari yo‘q, hatto Afrikada ham ular 90-yillardan boshlab ishlab chiqilgan. Bu jiddiy muammo va o'yin sanoati bo'lmagan ko'plab mamlakatlar uni hal qilishga faol harakat qilmoqda. Misol tariqasida Saudiya Arabistonini keltirish mumkin, u bir necha oy oldin o'zining o'yin ishlab chiqaruvchisini yaratish uchun 38 milliard dollar sarmoya kiritgan. Shuningdek, oʻtgan yili Yevropa parlamenti oʻyin sanoatini “Yevropa madaniy merosining ajralmas qismi” deb tan oldi va bu sohaga katta miqdorda sarmoya kiritdi. Natijada, 2 yildan so‘ng Germaniyada o‘yin kompaniyalari soni 26 foizga, o‘yin bozori esa 32 foizga o‘sdi va ko‘plab odamlarni ish bilan ta’minladi”.
Ma’ruzachi uning “Cube of Skill” kompaniyasi O‘zbekistonda o‘yin sanoatini rivojlantirish va Unreal Engine asosida yuqori sifatli 3D kompyuter o‘yinlarini yaratish uchun barcha sa’y-harakatlarini amalga oshirishini qo‘shimcha qildi.
Mutaxassis, shuningdek, mamlakat o‘yin sanoatiga tajribali dasturchilar, 3D-rassomlar, 3D-animatorlar va investorlarni jalb qilish muhimligini ta’kidladi. Muxitdinov ta'kidlaganidek, o'yin sanoati murakkab va raqobatbardosh bo'lib, mijozlarni muvaffaqiyatli jalb qilish uchun barcha mavjud vositalardan, jumladan, psixologiya va reklamadan foydalanish kerak.
“Gamadevning O‘zbekistonda kelib chiqishi” mavzusidagi seminar mamlakatimizda o‘yin sanoatini rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etdi. Ishtirokchilar kompyuter o‘yinlarining rivojlanishi haqida qimmatli bilim va ma’lumotlarga ega bo‘ldilar hamda O‘zbekistonda o‘yin rivojlanishining kelajagi haqida fikr almashdilar.
2023-06-07