Qanday qilib o'zbekistonlik startapchilar chet el fondidan 150 000 dollar olishgan

"BILLZ" - bu chet ellik investorlarning, keyin esa ularning sarmoyalarini jalb qiladigan yosh yigitlarning startap loyihasi!

"BILLZ"deb nomlangan savdoni avtomatlashtirishni boshlash uchun $ 150 000 jalb qilindi. Ularning sarmoyachisi Britaniyaning Sturgeon Capital fondi edi. Sturgeon Capital - rivojlanayotgan bozorlarga ixtisoslashgan Londonda joylashgan fond. Ilgari ushbu jamg'arma "Universal Sug'urta" va"Alliance Leasing" singari O'zbekiston kompaniyalariga sarmoya kiritgan edi.

Biz "BILLZ"asoschisi Rustam Hamdamov va"Sturgeon Capital" jamg'armasining kichik tahlilchisi Robin Butler bilan suhbatlashdik.

"BILLZ" asoschisi Rustam Hamdamov:

 

- "BILLZ" haqida qisqacha aytib bering, ushbu loyiha nima va u nimaga ixtisoslashgan?

- "BILLZ" bu kichik va o'rta biznesning chakana biznesiga do'konlarni boshqarish va onlayn savdoni rivojlantirishga yordam beradigan boshlang'ich bo'lib, Britaniyaning Sturgeon Capital Fund tomonidan taxminan 800 ming dollarga baholangan investitsiyalarning birinchi turida 150 ming AQSh dollar miqdorida mablag'ni jalb qiladi.

"BILLZ" kompaniyasi 2017 yilda tashkil topgan va shu vaqtdan boshlab onlayn va oflayn savdoni avtomatlashtirish sohasidagi echimlarni ishlab chiqmoqda. Bugungi kunda butun O'zbekiston bo'ylab qariyb 400 do'konlar, shu jumladan Internet-do'konlar va Telegram-botlarini sotadigan mijozlar foydalanadi.

"BILLZ" kiyim-kechak, poyabzal, aksessuar va boshqa moda do'konlari.

- "BILLZ" ni yaratish g'oyasiga qanday keldingiz?

- 2016 yilda men hamkasbim Vadim Zaxaryan bilan Stendford universitetining onlayn maktabida o'qidim. Birgalikda biz Ucellda ishlar edik, u rivojlanish bo'limini boshqargan, men esa yangi texnologiyalar va innovatsiyalar guruhida kichik guruhni boshqarganman.  Ucellda,  birga  biz turli xil mahsulotlar va echimlarni yaratdik.

 

Onlayn maktabda bizga mahsulotlarni qanday yaratish, g'oyalarni sinab ko'rish va startaplarni ishga tushirish o'rgatildi. Shu paytdan boshlab biz o'z startapimizni yaratish g'oyasini olg'a surdik va turli g'oyalar haqida o'yladik.

O'sha paytda bizda yana bir hamkasbimiz Jahongir Narzullayev bor edi, u Ucell kompaniyasini bolalar poyafzali sotish sohasida chakana biznesni rivojlantirishga qaratgan edi. Bir kuni biz uni tasodifan uchratdik va u do'konni boshqarish va yozuvlarni saqlashdagi muammolari haqida gapira boshladi.

Shundan so'ng, buxgalteriya hisobini yuritish, mijozlarni boshqarish va do'konda statistikani boshqarishga yordam beradigan mahsulotni yaratish g'oyasi paydo bo'ldi. Turli xil savdo vakillari bilan 10 dan ortiq suhbatlar olib bordik va ularning barchasi bozorda bir xil muammolarga ega ekanligini va ularning echimi na funksionallik, na xizmat ko'rsatish nuqtai nazaridan mos kelmasligini angladik.

Taxminiy baholangandan so'ng, biz ushbu bozor boshlang'ich bosqichda ekanligini angladik va bizning hisob-kitoblarimiz bo'yicha O'zbekistondagi savdo do'konlarining atigi 2 foizi avtomatlashtirilgan va bu bizni yanada ko'proq startap yaratishga ilhomlantirdi.

Jahongir o'z biznesida boshidan kechirgan asosiy muammolari bilan o'rtoqlashdi va Vadim va men birinchi rivojlanish guruhimiz buni barchasini mahsulotga aylantirishga harakat qildik. Mahsulotning birinchi versiyasini biz Jahongirga ko'rsatmoqchi edik, ammo u etarli darajada yaxshi emas edi, shuning uchun u shunchaki rad etdi. Men boshqa mijozlarni izlashim kerak edi va biz ularni topdik.

Bir muncha vaqt o'tgach, biz kompaniyani yaratishga va uni biznesga aylantirishga qaror qilganimizdan so'ng, Jahongir bizga asoschilaridan biri sifatida qo'shildi va shu vaqtdan boshlab biz birgalikda kompaniyani rivojlantira boshladik. Biz uning do'konidagi barcha g'oyalarni sinab ko'ramiz.

- Loyihani amalga oshirishda nimaga e'tibor qaratdingiz?

- Mahsulotni yaratishni boshlaganimizda, potentsial auditoriya bilan ko'p gaplashdik va ularning muammolarini asta-sekin o'rganib chiqdik. Ba'zilar ular haqida ochiq gapirishdi, ba'zilarimizni tomosha qilish kerak edi.

Turli suhbatlar va kuzatuvlar davomida biz bozorda yaxshi mahsulotlar va mijozlarga xizmat ko'rsatadigan to'liq echimlar mavjud emasligini angladik. Yaxshi mahsulotga ega bo'lgan kompaniyalar bor edi, ammo ularning mijozlariga ko'ra, "unchalik yaxshi xizmat ko'rsatilmagan" yoki aksincha, yomon xizmat ko'rsatilmagan, ammo funktsional mahsulot etarli emas.

Shuning uchun biz doimo mijozlarimiz uchun texnik sherik bo'lish uchun xizmat va mahsulotga alohida e'tibor berishga harakat qilamiz.

Mahsulotimizda hali ham hamma narsani yig'ish kerak, uni tuzatish, tuzatish yoki yaxshilash kerak, lekin eng muhimi, qaysi yo'nalishda harakat qilish kerakligini bilamiz va uni asta-sekin yaxshilab, oxiriga etkazishga harakat qilamiz.

- Mahsulotingizning o'ziga xosligi haqida aytib bering?

- Mahsulotda o'ziga xoslik borligini aytmayman. Biz asosan ixtiro qilingan narsalarni qilamiz, lekin har doim mijozning muammolarini hal qilish uchun uni yanada qulay, intuitiv va yaxshiroq qilishga harakat qilamiz. Ehtimol, bu mahsulotni ishlab chiqarishda yuzaga keladigan muammolarni hal qilish usullari haqida ko'proq.

Biz har doim soddaligi, dizayni va foydalanish qulayligiga alohida e'tibor berishga harakat qilamiz. Shuningdek biz mijozlarga har doim biz bilan ishlashda qulay bo'lishi uchun xizmatga katta e'tibor beramiz.

Bizning afzalliklarimizdan biri shundaki, bizda oflayn va onlayn rejimda avtomatlashtirishning to'liq echimi, shu jumladan savdo va onlayn-do'konlar uchun Telegram-botlari.

- Ushbu mahsulot O'zbekiston bozoriga qanday yordam berishi mumkin?

- Asosan, bu bizning asosiy diqqat markazimiz bo'lgan kichik va o'rta biznesning ma'lum bir qismiga yordam berishi mumkin.

Xususan, bizning mahsulotimiz biznesning ma'lum bir qismini yanada samaraliroq qilishga yordam beradi. Bizning mijozlarimiz yuzlab soatlarni tejashadi, ma'lumotlar asosida ko'proq ma'lumotli qarorlar qabul qilishadi va barcha jarayonlarni onlayn rejimda boshqarish imkoniga ega. Shuningdek, biz onlayn-savdoni rivojlantirishga yordam beramiz.

- Qanday qilib xorijiy investorlarning e'tiborini jalb qilib, sarmoyalarni jalb qilishga muvaffaq bo'ldingiz?

Rostini aytsam, bilmayman. Biz faqatgina barcha potentsial sarmoyadorlar bilan suhbatlashdik va natijalarimiz, o'sish ko'rsatkichlari, qarashlarimiz va rejalarimiz bilan o'rtoqlashdik. Ko'rinishidan, bu erda biz faqat biznesning muayyan qadriyatlari va qarashlariga murojaat qildik.

- 150 000 AQSh dollari miqdorida sarmoya kiritishda qanday qiyinchiliklarga duch keldingiz?

- Kompaniyaning o'sishi va ko'lamini kengaytirish uchun investitsiyalarni izlash 2019 yil boshida boshlandi. Shu vaqtdan boshlab biz investorlarni qidira boshladik va Britaniya, Misr, Qozog'iston, Rossiya va O'zbekistonning 10 ga yaqin potentsial investorlari bilan suhbatlashdik.

 

Biz nafaqat pulni, balki kompaniyani miqyosi bo'yicha tajribani, shuningdek, uzoq muddatli istiqbolga oid qadriyatlarimiz va rejalarimiz bilan baham ko'rgan investorlarni topishni xohladik.

2019 yil mart oyi boshida biz loyihamizga sarmoya kiritishni rejalashtirgan Payme asoschilaridan biri Sarvar Ruzmatov bilan bitimni deyarli yopdik. Sarvar biz kengashda ko'rishni istagan sarmoyadorlardan biri edi, chunki u keng ko'lamli IT-kompaniyani qurishda yaxshi tajribaga ega va nima qilayotganimizni yaxshi tushunadi.

Biz allaqachon muzokaralar o'tkazdik, kelishuv shartlarini kelishib oldik va biz raundni yopdik deb o'yladik, ammo keyin Sarvar kompaniyada bizning raqobatdoshimizga aylanishi mumkin bo'lgan ozgina ulushga ega ekanligi bilan kutilmagan vaziyat yuzaga keldi. Shuning uchun uning sheriklari uning investitsiya kiritish tashabbusiga qarshi chiqishdi. Shunday qilib, biz pulni yoki Sarvarni doskada olmadik, bu bizni juda xafa qildi.

Shundan so'ng ular turli xil mablag'lar va odamlar bilan aloqa qilishni boshladilar. Biz Anvar Irchayev bilan uchrashdik, u ham bizning loyihamizga sarmoya kiritmoqchi edi, ammo, afsuski, kompaniyani baholash borasida kelisha olmadik. Shundan so'ng u bizni "Sturgeon Capital" jamg'armasi bilan tanishtirdi va biz unga juda minnatdormiz.

Biz "Sturgeon" bilan 6 oy davomida muzokaralar o'tkazdik. Biz ofisda uchrashdik, loyihaning maqsadlarini muhokama qildik, raqamlarimizni o'rtoqlashdik va bir paytlar ularni boshlang'ich sifatida qiziqtirdik. Ular bizga madaniy qadriyatlar, shuningdek, ular sarmoya kiritadigan kompaniyalarni qanday qo'llab-quvvatlashlari uchun juda mos edi.

Avvaliga ular bizga 500 ming AQSh dollari miqdorida sarmoya kiritishni taklif qilishdi, ammo hozirgi paytda kompaniyalar biz bunday pulni foydali tarzda o'zlashtira olmaymiz va aksiyalarning katta qismini yo'qotishni ham xohlamaymiz, shuning uchun bir necha yil ichida bosqichma-bosqich moliyalashtirish to'g'risida kelishib oldik.

Eng qizig'i shundaki, biz deyarli kelishib olganimizdan so'ng, bitimni buzmoqchi bo'lgan sarmoyadorlar paydo bo'la boshladi. Bizda ikkita shunday investor bor edi, ular bitimda birgalikda sarmoyador bo'lishni xohlashdi yoki shunchaki yaxshiroq shartlarda ko'proq pul taklif qilib, bitim shartlaridan chetda qolishdi. Ammo, "Sturgeon" bilan ko'chib o'tishga qaror qilganimizdan, biz jozibali bo'lsa ham, undan voz kechishga majbur bo'ldik.

Baholash to'g'risida kelishib olganimizdan so'ng, biz bir necha oydan so'ng zaruriy Due Diligence-dan o'tib, mablag'oldik.

Boshlang'ich duch keladigan qiyinchiliklar:

Sarmoyadorlarni izlash

Avvaliga biz O'zbekistonda kompaniyalar qidirayotgan va sarmoya kiritishni xohlaydigan juda ko'p sarmoyador borligini xayolimizga ham keltira olmadik. Bizda potentsial investorlarning ro'yxati bilan tanishib, ularning profillari va yo'nalishlarini ko'rishingiz mumkin bo'lgan platformalar yoki jamoalar deyarli yo'q. Bularning barchasi bizda tarmoq orqali sodir bo'ladi, ya'ni raqamni bilish va uchrashish uchun, ushbu investorlarni biladigan do'stlarni izlash kerak.

 

 

Uzoq muzokaralar

Bizga kelishuvni yopish uchun bir oy kerak bo'lib tuyuldi, ammo amalda bu 9 oyni oldi. Dastlabki bir necha oy yaqinroq tanishuvga o'tdi - guruh, raqamlar, kuzatuv va hokazo. Qolgan vaqt hujjatlarni kelishib olishga, O'zbekiston qonunchiligi doirasida bitim tuzishning to'g'ri yo'lini topishga sarflandi.

Biz turli xil variantlarni ko'rib chiqdik. Biz Estoniyada yoki Singapurda xalqaro huquqni qo'llash uchun mahalliy kompaniya ishlaydigan kompaniya ochishni xohladik. Ma'lum bo'lishicha, bu bizning kattaligimizdagi kompaniyalar uchun qimmatga tushadigan usul. Natijada, hamma narsani O'zbekiston qonunchiligi doirasida rasmiylashtirish yaxshiroq ekanligi aniqlandi.

Qonunchilik

Xorijiy investorni jalb qilish orqali biz qonunchilik bilan bog'liq qator qiyinchiliklarga duch keldik. Bizning amaldagi qonunchiligimiz boshlang'ich bosqichlarda venchur moliyalashtirish va boshlang'ich biznesga yuqori darajada moslashtirilmagan.

Odatda boshlang'ich mahsulot yoki g'oyaga ega va kichik mijozlar bazasiga ega. Muammo shundaki, aslida kompaniyaning ustav fondi juda oz bo'lishi mumkin, ammo jamoaning tajribasi, kuzatuvi va keng miqyosga ega bo'lishi mumkin bo'lgan katta bozor borligini anglab etgan holda, bitimning bozor shartlari investor bilan kelishiladi. Odatda investor ushbu bosqichda mavjud bo'lgan aktivlarni emas, balki jamoani va uning imkoniyatlarini baholaydi.

Eng katta muammo shundaki, bizning ustav fondimiz kompaniyaning bozor bahosiga to'g'ri kelmadi va biz inflyatsiya qilishga majbur bo'ldik, shunda investor biz u bilan kelishgan qismini oladi. Aks holda, investor kompaniyaning 99 foiz ulushiga egalik qiladi

Albatta, bularning barchasi qonun doirasida amalga oshirildi, ammo bu qarorning kamchiliklari ham bor, eng muhimi - bu mahsulot va kompaniyani rivojlantirish uchun sarflanishi mumkin bo'lgan vaqt va mablag'larni talab qiladi.

- Olingan investitsiyalarni qanday boshqarishni va BILLZni rivojlantirishni xohlaysiz?

Birinchidan, biz mahsulotni yanada faol ishlashi va savdo sohasida kichik va o'rta biznesga yordam berish bo'yicha vazifamizni bajarish uchun investitsiyalarni jalb qildik. Kichik va o'rta biznes bizning asosiy yo'nalishimiz va uning atrofida biz butun mahsulotimizni ishlab chiqaramiz. Tezroq va sifatli rivojlanish uchun biz xodimlarni ikki baravar ko'paytirdik va chet ellik dasturchilarni jalb qildik, chunki biz O'zbekistondan munosib nomzodlarni topa olmadik.

Endi bizda Ukraina, Polsha, Rossiya, Myanma va O'zbekiston ishlab chiquvchilaridan iborat taqsimlangan guruh mavjud.

Kelgusi yilda biz mahsulotni yaxshilashni va mijozlarimizga o'z bizneslarini yanada oson, samaraliroq va eng muhimi, ham onlayn, ham oflayn rejimda o'stirishga yordam beradigan narsani yaratishni rejalashtirmoqdamiz.

Shuningdek, biz yangi biznesni vertikal ravishda o'zlashtirishni rejalashtirmoqdamiz, faqat asosiy e'tiborni yo'qotmaslik kerak bo'lgan narsalar bilan bog'liq. Masalan, bu yil biz rejalashtirish, rivojlantirish va yanada takomillashtirishni

 

- Kelgusida tashqi bozorlarga chiqishni rejalashtiryapsizmi?

- Bu yil biz faqat O'zbekiston bozorida ishlaymiz, ammo kelgusi yildan boshlab Qozog'iston, Qirg'iziston va Tojikiston bozorlariga chiqishni rejalashtirmoqdamiz. Ular bizning iqtisodimiz va mentalitetimiz bozorida juda o'xshash, shuning uchun ular bilan xalqaro miqyosda kengayishni boshlashimiz osonroq bo'ladi.

Xalqaro bozorga chiqish uchun biz mahsulotning alohida ehtiyojlariga moslashtiriladigan alohida versiyasini tayyorlaymiz. Buni qanday qilishimiz haqida gapirishga hali erta, chunki xalqaro bozorga chiqish uchun hali tayyor strategiyamiz yo'q. O'ylaymanki, biz bu yil keyingi yilda boshlaymiz va muammolar paydo bo'lganda biz yana iteratsiyalarga o'tamiz.

- Jahon bozorida raqobatni qanday yengmoqchisiz?

- Biz doimo raqobatchilarga emas, balki mijozlar va ularning muammolariga e'tibor qaratishga harakat qilamiz va shu asosda kerakli mahsulotni yaratamiz. Har bir bozorning hal qilinmagan muammolari bor, shuning uchun birinchi navbatda biz ularni o'rganib chiqamiz va raqobatchilardan farq qilishi mumkin bo'lgan darajada qurish mumkin deb o'ylaymiz.

 

 

Albatta, raqobatchilar har doim voqealar jarayoniga ta'sir qiladi, ammo biz aniq yo'naltirilgan va yaxshi mahsulotga ega bo'lsangiz, bozorda o'z o'rningizni topishingiz mumkin deb ishonamiz.

Ammo bu haqda gapirishga hali erta, chunki bizda aniq raqamlar, ma'lumotlar va chiqish strategiyasi yo'q, faqat niyatlar mavjud.

"Sturgeon Capital" vakili, kichik tahlilchi Robin Butler ham o'z navbatida ushbu jamg'armaning nima ekanligi va nima uchun BILLZ-ga sarmoya kiritishga qaror qilgani haqidagi bir nechta savollarimizga javob berdi.

 

- Sarmoyaviy fondingiz haqida ozgina aytib bering.

- Sturgeon Capital chegara bozoridagi aktivlarni boshqaradi, Buyuk Britaniyada joylashgan va Markaziy Osiyo va Kavkazda 15 yillik investitsiya tajribasiga ega. 2020 yil mart oyida Sturgeon O'zbekistonda investitsiyalarga bag'ishlangan birinchi xalqaro to'g'ridan-to'g'ri investitsiya fondi "O'zbekistonda aktsiyalarni o'stirish fondi" ni ochdi. Fonddagi mavjud sarmoyadorlar ichki kapital bilan bir qatorda etakchi global institutsional investorlarning turli guruhini anglatadi. Jamg'arma tasdiqlangan biznes modellariga va kuchli menejmentga ega bo'lgan kompaniyalarga o'z sektorlarida etakchiga aylanishi mumkin bo'lgan sarmoyalarni kiritadi.

- Nega ushbu loyihaga sarmoya kiritdingiz, sizning tanlovingizga qanday sabablar ta'sir qildi?

- "Sturgeon"birinchi marta "Billz" bilan 2019 yil boshida uchrashgan va bizni darhol boshqaruv jamoasi va mahsulotning sifati hayratda qoldirdi. Rustam Hamdamov va uning jamoasi allaqachon ishonchli rekord o'rnatdilar va o'zlarining mahsulotlarini bozorda hayotiyligini namoyish etdilar. Chuqur moliyaviy tahlil davomida Rustam doimo kerakli ma'lumotlarni tezda taqdim etdi va har qanday savollarga javob berdi. Ta'sischi va bosh direktor sifatida, Rustam qanday qilib biznesni rivojlantirish kerakligi, mahsulotni qanday ishlab chiqarish kerakligi va o'sishni ta'minlash uchun ichki sharoitda qanday rivojlanishi kerakligi haqida aniq tasavvurga ega. Moliyaviy sarmoyadorlar sifatida biz biznes rejani amalga oshirish uchun menejment guruhining sifatiga ishonamiz., va"Billz" holatida biz ularning qobiliyatlari va qarashlariga aminmiz.

- Sizningcha, nega bu loyiha potentsialga ega?

"Sturgeon"da biz doimiy daromad modeli va mahsulotning ahamiyatliligi sababli "Billz" kabi SaaS (Software-as-a-Service) kompaniyalarini biznes uchun jozibador ERP (Enterprise Resurs Planning) topamiz. foydalanuvchi. Ikki sababga ko'ra O'zbekistonda bunday kompaniyalar uchun katta imkoniyatlar mavjud. Birinchidan, ko'plab do'konlar hali ham Excel yoki qog'ozlardan foydalangan holda boshqariladi, shuning uchun"Billz" ushbu kompaniyalarning samaradorligini va shuning uchun daromadliligini sezilarli darajada oshirishi mumkin. Shunday qilib, potentsial mijozlar uchun uning taklifi jozibadordir.

Ikkinchidan, hukumat islohotlari do'konlarni "Billz" o'sishining katalizatori bo'lgan raqamli va avtomatlashtirilgan mahsulotlarga o'tishni faol ravishda rag'batlantirmoqda. Raqamli iqtisodiyot bo'yicha aprel oyida Prezidentning yaqinda qabul qilgan buyrug'i hukumatning iqtisodiyotni modernizatsiya qilish va YaIMdagi raqamli iqtisodiyot ulushini oshirishga bo'lgan sodiqligining dalilidir.

- Qaysi loyihaga sarmoya kiritishni tanlash qiyin bo'ldimi?

- Bizga omad kulib boqdi, chunki biz ko'plab qiziqarli kompaniyalar va biznes imkoniyatlarini ko'rib turibmiz. Qiyinchilik, investitsiya to'g'risida qaror qabul qilishimiz uchun zarur bo'lgan ma'lumotlar miqdori va tafsilotlarini olishdir. Ko'pgina kompaniyalar uchun bu ularning xalqaro sarmoyadorlar bilan olib boradigan birinchi tajribasi, shuning uchun davom etishimizdan oldin biz odatda ular bilan kerakli ma'lumotlarni to'plash uchun vaqt sarflashimiz kerak.

- Tanlashda shubhali paytlaringiz bo'lganmi?

- Investitsiyalarni tekshirishning keng qamrovli jarayoni bizga kompaniya va u faoliyat ko'rsatayotgan sektor haqida maksimal ma'lumotni taqdim etish uchun mo'ljallangan, shuningdek, muassislar va menejmentni bilishimizga imkon beradi. Bizga boshidanoq "Billz" nafaqat qiziqarli bozorda sifatli mahsulotga ega ekanligi ayon bo'ldi, ammo Rustam va boshqa jamoalar biz uchun juda zarur bo'lgan juda barkamol va g'ayratli bo'lishdi.

"Ushbu loyihani qanday kelajagingiz bor?"

Endi biz sarmoyamizni tugatdik, Billzning o'sish uchun ko'plab imkoniyatlari borligidan mamnunmiz. Jamoa yangi biznesni vertikal ravishda rivojlantirish uchun mahsulotni ishlab chiqish ustida ishlamoqda va biz ishonamizki, "Billz" jamoasini moliyaviy ko'magi bilan birlashtirish kompaniyaning muvaffaqiyatiga kuchli kombinatsiya hisoblanadi. Biz Billz O'zbekiston va Markaziy Osiyodagi etakchi biznes-dasturiy kompaniyaga aylanishiga ishonamiz va ushbu safarda ularni qo'llab-quvvatlashga umid qilamiz.

Barcha suhbatlar boshida bitta fikr o'tirgandan so'ng, hamma ham muvaffaqiyatga erishishi mumkin. Albatta, bu Rustamning va uning "Billz" deb nomlangan loyihasining yakuniy nuqtasi emas, bu faqat boshlang'ich, turtki bo'lib, oxir oqibat ularni yanada ko'proq moliyalashtirish, global bozorga olib chiqish kerak.

Shuni tan olish kerakki, bunday muvaffaqiyat hikoyalari ko'plab yosh bolalarga o'zlarining startaplarini muvaffaqiyatli rivojlantirishga umid qilishadi. Rustam va uning jamoasi kabi sodda yigitlar bo'lish, g'oyaga ega bo'lish va biron narsani yaxshiroq, yaxshi mehnat, xohish va kuchli istakka o'zgartirish istagi bilan haqiqiy balandlikka erishish mumkin. Mamlakatimizda bunday misollar hali ko'p emas. Agar bo'lsa, ularning barchasini ikkita narsa birlashtiradi - o'zlariga bo'lgan ishonch va "faqat oldinga" yo'nalishi bilan. Bunday odamlar taslim bo'lmaydilar, tushkunlikka tushmaydilar va xohlagan narsalarini, xohlagan narsalarini olishadi!

2020-05-29