Startup Story: ArzonArenda loyihasi qanday yaratilgan?

Biz obunachilarga Startup Story rukni ostida startaplarni yaratish hikoyalari bilan tanishtirishda davom etamiz. Bugun biz sizga ArzonArenda loyihani taqdim etmoqchimiz.

Loyiha haqida

39 yoshli Maʼruf Joʻraboyev oziqovqat.com, pitak24, QOOM.uz kabi loyihalarga asos solgan.

Maʼrufning soʻzlariga koʻra, ArzonArenda startapini yaratish gʻoyasi oʻzi duch kelgan muammodan keyin paydo boʻlgan.

Ofisimizni va ishlab chiqarishimizni boshqa joyga koʻchirish zarur boʻlib, bino qidirib yurganimizda, biz doimo bir xil vositachilarga, bir xil reklamalarga duch keldik. Keyin jamoa bilan kelishilgan holda bizda alohida loyiha – ijara portalini yaratish oyasi paydo boʻldi va biz uni Telegram boti orqali sinab koʻrishga qaror qildik. Biz ArzonArenda nomini tanladik va ishga kirishdik”.

Avvaliga ular maʼlumotlar bazasiga faqat uylar va kvartiralarni, keyin esa ijara uchun barcha binolarni qoʻshdilar.

“Loyihani reklama qilishni boshlaganimizda, avtoulovlarni ijaraga beruvchi kompaniyalar biz bilan bogʻlanib, avtomobil ijarasi boʻlimini qoʻshishni soʻrashdi. Bizga yoʻl-yoʻriq koʻrsatgan “ArzonApteka” asoschisi Murat Maxkamov bilan maslahatlashdik, ular qoʻshish kerakligini aytdi. Shu bois avtoulov boʻlimini qoʻshdik va bu tadbirkorlar tomonidan iliq kutib olindi”.

Ayni paytda loyihada 48500 faol foydalanuvchi, 1120 ta bino, 100 ta xususiy uy, 850 ta noturar joy, 400 dan ortiq avtomobil ijarasi mavjud. Oʻrtacha kuniga 1000 ga yaqin qidiruv soʻrovlari mavjud.

Startapning qanday afzalliklari bor?

Hozir jamoada 4 kishi bor: Azizbek Madaminov – hammuassis, Farrux Elomonov – dasturchi, Dilshod Abdullayev – moderator, tester, Mustafo Muhammadov – dizayner, Maʼrufning oʻzi – moderator va tahlilchi.

Raqamli marketing, PR va startaplar boʻyicha mutaxassis Azizbek Madaminovni jamoaga Maʼrufning oʻzi taklif qilgan. Ular bir-birlarini oldingi loyihalardan bilishardi, ularning birgalikdagi ishlari yaxshi natijalar berdi, shuning uchun bu safar yigitlar yana birlashishga qaror qilishdi. Azizbek ushbu loyihada kelajakni koʻrgani uchun jamoada hammuassis sifatida ishlashga rozi boʻldi.

Raqobatchilarning veb-saytlarini uzoq vaqt oʻrgangach, Azizbek Tinder formatida ariza yozishni taklif qildi.

“Foydalanuvchi oddiy saytda turar joy qidirganda, u juda koʻp harakatlarni amalga oshiradi va vaqt hamda kuch sarflaydi. Tinder ilovasidan foydalanadiganlar biladilarki, u yerda sherik qidirayotganda chapga surish “yoqtirmaslik”, oʻngga “yoqish” degan maʼnoni anglatadi. Azizbek ham xuddi shunday sxemani, yaʼni xonadonlarni supurish turiga qarab tanlashni taklif qildi”.

Foydalanuvchining afzalliklaridan kelib chiqqan holda, quyidagi natijalar ular yoqtirgan natijalarga oʻxshash boʻladi. Bundan tashqari, kerakli parametrlar va filtrlarni toʻldirgandan soʻng, tizim eng soʻnggi reklamalarni va uy-joyning fotosuratlari va videolarini (360 daraja) darhol koʻrish imkoniyatini beradi va kelajakda jamoa hatto virtual reallik funksiyasini yaratishni ham rejalashtirmoqda.

Maʼrufning fikricha, loyihaning afzalligi mijoz bilan vositachilarsiz toʻgʻridan-toʻgʻri aloqa oʻrnatish va arzon narxlarni taʼminlashdir.

“Gʻoyani ishlab chiqishda jamoamiz odamlarga qulaylik yaratishga intildi. Loyihaning maqsadi – uy egalari va ijarachilarni vositachilarsiz toʻgʻridan-toʻgʻri bogʻlash va ijara bozoridagi narxlarni sezilarli darajada pasaytirish. Ayni paytda Flatterʼda iOS va Android uchun ilova 90 foiz tayyor, tez orada taqdim etamiz. Yil oxirigacha qoʻshni davlatlarga borishni rejalashtirganmiz”, – deydi qahramon.

Loyihani qanday rivojlantirmoqchisiz?

Maʼrufning qayd etishicha, birinchi navbatda u mahalliy bozor uchun ishlab chiqilgan, keyin esa startap Yevropa va arab mamlakatlariga taqdim etiladi.

“Bizning biznesimiz moliyalashtiriladi – biz oʻz mablagʻimiz hisobidan rivojlanamiz. Lekin biz u yerda toʻxtab qolmoqchi emasmiz. Agar loyiha joyida qimirlamasa, rivojlanmaydi va biz yangi ufqlarni zabt etishni reja qilganmiz. Bu nafaqat startapning, balki biz, taʼsischilarning ham rivojlanishiga imkon beradi”.

Bundan tashqari, jamoa oʻz loyihasiga yangilik kiritishni rejalashtirmoqda.

“Bozorni oʻrgangach, hamkasbimiz Azizbek kelgusida bozor tendensiyasi va Z avlodi ongli isteʼmol va hamma narsada minimalizmga oʻtayotgani sababli, buyumlar, studiyalar, mutaxassislarni ijaraga berish tizimini joriy etishni taklif qildi. Misol uchun, kimdir qurilish yoki taʼmirlashni boshlashni rejalashtirmoqda, bir muncha vaqt bu odamga asbob va uskunalar kerak boʻladi. Agar kelajakda ularga boʻlgan ehtiyoj yoʻqolsa, ularni sotib olish mantiqiymi? Bu qurilish texnikasi sotuvchisi uchun ham foydali, chunki u mahsulot tannarxini ijaraga berish orqali koʻproq daromad olishi mumkin”.

Startap ustida ishlashda eng qiyin narsa nima edi?

Qahramon eslaganidek, loyiha ustida ishlashda eng qiyin narsa mijozlar bilan ishlash edi.

“Hamma oddiy Telegram kanallari va guruhlariga oʻrganib qolgan, shuning uchun koʻpchilik uchun bot orqali ishlash qiyin edi. Aslida Telegram boti juda qulay: u sizga aynan kerakli parametr boʻyicha maʼlumot beradi va siz soatlab kanallar va guruhlar boʻylab aylanib oʻtishingiz shart emas”.

Yangi boshlanuvchilar uchun Maʼruf bir loyihaga eʼtibor qaratmoqchi.

“Biz bir loyihaga eʼtibor qaratish naqadar muhimligini ish jarayonida angladik. Men startaplarga tarqoq boʻlmaslik, ularning yoʻnalishi va mavzusini batafsil oʻrganishni, shuningdek, tinmay ishlashni maslahat beraman. Ertami-kechmi mehnat oʻz samarasini beradi”.

ArzonArenda

2022-08-07